برای شاد زیستن استراتژی داشته باشید.

 

ما اعتقاد داریم که انسانهای شاد و غمگین از بدو تولد این گونه بوده اند. اما حقیقت این است که خود افراد کارهایی را انجام می دهند که موقعیت روحی و روانی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و این تعیین کننده است.

زمانی که انسانهای شاد، به روی خوشی ها و شادی ها آغوش باز می کنند انسان های غمگین و ناراحت خود را با انجام دادن کارهایی که ناراحتشان می کند مشغول می کنند.

اولین علامت داشتن یک زندگی سالم چیست ؟

داشتن یک برنامه ریزی صحیح و سالم در زندگی.

این در واقع ادعایی است که شرکت های مشاوره و برنامه ریزی دارند. این شرکت ها بر این باورند که برای انجام هر کاری به طور موفق ابتدا باید آن کار را بشناسیم و هدف و خواسته هایمان را مشخص نمائیم و سپس استراتژی ها را پیدا کرده و برنامه ریزی کنیم و در نهایت برای رسیدن به آن هدف و مقصود طبق برنامه پیش برویم.

این مسئله در مورد انسانها هم صادق است. بیائید در ابتدای کار اهدافتان را برای خودتان مشخص کنید و سپس با توجه به اهدافتان راهکار را بیابید. شاید به نظرتان عجیب و باور نکردنی باشد اما بهتر است بدانید:

کودکان در این زمینه از شما موفق ترند !

بچه های خیلی کوچک می دانند زمانیکه بهانه گیری کنند بستنی برایشان خریده می شود.

همچنین می دانند در مواقعی که هیاهو و سر و صدا به پا کنند تنبیه خواهند شد.

در واقع هر راهکاری هدفی خاص را در پی خواهد داشت و بچه ها به قوانین تعیین شده در زندگی پی برده اند. بنابراین شما نیز برای به دست آوردن چیزی که می خواهید باید استراتژی خاص خودش را به کار ببرید.

تلاش شما برای به دست آوردن یک زندگی شاد نیاز به راهکار خودش را دارد و این تلاش همانند تلاشی است که کودک برای خرید یک بستنی قیفی انجام می دهد.

کافی است برای رسیدن به خواسته هایمان هدفمان را مشخص کنیم؛ راهکار را بیابیم و طبق برنامه ریزی عمل کنیم.

***

انسان های شاد، همیشه حوادث و اتفاقات شاد را به صورت پی در پی در زندگی تجربه نمی کنند و انسان های غمگین نیز در زندگی شان رویدادهای تلخ و ناگوار را به صورت متوالی تجربه نکرده اند.

تحقیقاتی که انجام شده، نشانگر آن است که شباهت های بسیار زیادی در روند زندگی انسانهای شاد و غمگین، امیدوار و نا امید وجود دارد. اما، آنچه که باعث تفاوت این دو گروه شده است؛ یک عامل مهم و تعیین کننده است؛

انسانهای افسرده و نا امید 2 برابر بیشتر از انسانهای شاد، برای فکر کردن به حوادث ناخوشایند، زمان صرف می کنند و این در حالی است که انسانهای شاد همیشه ذهن خود را بر روی اخباری متمرکز می کنند که آنها را شاد می کند و شایان اعتماد است.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش